POLITICA DE PRELUCRARE A INFORMAȚIILOR CE CONȚIN DATE CU CARACTER PERSONAL ÎN SISTEMUL DE EVIDENȚĂ AL CLIENȚILOR

I. DISPOZIŢII GENERALE

1.1. Regulamentul privind prelucrarea informaţiilor ce conţin date cu caracter personal în sistemul de evidenţă a
clienţilor (în continuare Regulament) este elaborat în vederea implementării în cadrul OCN „MULTI-CREDIT” SRL
- a prevederilor Legii nr.133 din 8 iulie 2011 privind protecţia datelor cu caracter personal, Cerinţelor faţă de
asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date
cu caracter personal, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.l 123 din 14 decembrie 2010.
1.2. Prezentul Regulament reglementează condiţiile generale şi cerinţele faţă de prelucrarea datelor cu caracter
personal ale angajaţilor OCN „MULTI-CREDIT” SRL în cadrul sistemului de evidenţă a clienţilor.

II.SCOPUL

2.1. Sistemul de evidenţă a clienţilor reprezintă sistemul unde sunt prelucrate datele personale a clienţilor
companiei. Cu ajutorul acestui sistem Compania doreşte să obţină cele mai confortabile condiţii pentru clienţi.
Are un număr foarte mare de funcţii, pornind de la luarea în considerare a preferinţelor clienţilor , terminînd cu
îmbunătăţirea calităţii şi controlul serviciilor.
2.2. In cadrul sistemului de evidenţă a clienţilor sînt prelucrate următoarele categorii de date cu caracter personal:
- nume, prenume, patronimic;
- sex;
- data şi locul naşterii;
- semnătura;
- telefon mobil/telefon/fax;
- e-mail;
- profesie, funcţia;
- date bancare;
- date din permisul de conducere;
- adresa (domiciliului/ reşedinţei);
- loc de muncă;
- date din certificatul de înmatriculare
- IDNP
Altele: informaţii despre bunuri mobile şi imobile.
2.3. Prelucrarea datelor cu caracter personal menţionate va fi efectuată pentru realizarea următoarelor scopuri:
• chemării clienţilor in service (recall campaign) a automobilelor pentru remedierea sau
prevenirea unor deficiente tehnice, actualizării softului la cererea producătorului
• informării clienţilor despre oferte a serviciilor tehnice (pachete promoţionale, reduceri de preţ,
produse noi de accesorii sau soft) (Acordul în Punctul 6 în Contract);
• informării despre modele/versiuni noi de maşini sau modificări, reduceri (Acordul în Punctul 6 în
Contract);
• amintirii despre necesitatea executării unor intervenţii tehnice la termen sau distanta parcursa

• prezentării ofertei comerciale de înlocuire a automobilului rulat (vechi) cu unul nou. 

(Acordul în Punctul 6 în Contract);
• efectuării sondajelor de satisfacţie a clienţilor ce ţin de calitatea produselor procurate sau serviciilor
prestate.
• de a trimite felicitări cu ocazia zilelor de naştere sau de sărbători
• de a face invitaţii la evenimente speciale organizate de companie (prezentări produse,
testări automobile, premiere, alte masuri de marketing si menţinerii relaţiilor cu clienţii).
• date bancare in cazul achitării prin transfer bancar.
2.4. Datele cu caracter personal ce fac obiectul reglementării prezentului Regulament vor fi stocate de
către OCN „MULTI-CREDIT” SRL astfel încît să permită identificarea persoanelor vizate strict pe durata
necesară realizării scopurilor în care datele sînt prelucrate, iar la expirarea termenului respectiv,
înregistrările se vor distruge/şterge, în funcţie de suportul pe care au fost efectuate. În cazul obligaţiilor
expres prevăzute de lege acestea pot rămîne la păstrare primind statut de document de arhivă.
2.5. Orice utilizare a datelor cu caracter personal, introduse în sistemul de evidenţă a clienţilor în alte
scopuri decît cele menţionate mai sus este interzisă.
2.6. Prelucrarea datelor cu caracter personal în sistemul de evidenţă a clienţilor se efectuează în
conformitate cu prevederilor art. 5 alin. 5 lit. a), b) şi e) al Legii privind protecţia datelor cu caracter
personal

III. LOCAȚIA ȘI DESCRIEREA SISTEMULUI DE EVIDENȚĂ AL CLIENȚILOR

3.1. Datele cu caracter personal conţinute în sistemul de evidenţă a clienţilor în cadrul OCN „MULTI-CREDIT”
SRL se prelucrează/stochează:
1. pe suport de hîrtie;
2. în format electronic:
a) Software - Sistemul de evidenţă a clienţilor IC Alfa-Auto, care este instalat pe computerul administratorului,
managerilor, marketologilor, logiştilor, contabilului şef, contabilului.
3.2. Mentenanţa programului IC Alfa-Auto este efectuată de către lucrătorii departamentului TI a
Companiei:
Efectuarea ajustărilor în program, în baza modificărilor legislaţiei Republicii Moldova;
Eliminarea erorilor în funcţionarea programului;
Consultarea în rezolvarea dificultăţilor apărute în utilizarea programului;
Examinarea solicitărilor parvenite din partea Departamentului TI;
Examinarea bazei de date;
Vizite la faţa locului, la solicitare;
Examinarea şi nedivulgarea informaţiei cu accesibilitate limitată ce a devenit cunoscută la prestarea acestor
servicii.
3.3. Prelucrarea informaţiilor în sistemul de evidenţă a clienţilor pe suport de hîrtie este structurată după
criteriul “mape-dosare”, fiind păstrate în dulapuri, care sînt amplasate fizic în din sediul OCN
„MULTI-CREDIT” SRL rl. Floreşti, or. Mărculeşti, str. Ştefan cel Mare şi Sfînt 70.

IV. DURATA DE STOCARE

4.1. Prelucrarea datelor cu caracter personal în sistemul de evidenţă a clienţilor se efectuează pe perioada
valabilităţii contractelor, stocarea pe un termen de pînă la 5 ani (data expirării garanţiei sau prescripţiei), sau pănă
la finisarea relaţiilor contractuale.
4.2. La expirarea termenelor menţionate în punctul 4.1., datele din sistemul de evidenţă a clienţilor sînt păstrate
în formă arhivată, pe perioada stabilită de Indicatorul documentelor-tip şi al termenelor lor de păstrare pentru
organele administraţiei publice, pentru instituţiile, organizaţiile şi întreprinderile Republicii Moldova, aprobat de
Serviciul de Stat de Arhivă nr.57 din 27.07.2016)

V. DREPTURILE ANGAJAŢILOR ŞI PERSOANELOR VIZATE

5.1. OCN „MULTI-CREDIT” SRL, în calitate de operator de date cu caracter personal, garantează respectarea
drepturilor privind protecţia datelor cu caracter personal ce le revin angajaţilor, precum şi, după caz, altor
persoane vizate.
5.2. În conformitate cu principiile de protecţie a datelor cu caracter personal, persoanele vizate beneficiază de
următoarele drepturi: la informare, de acces la date, de intervenţie, de opoziţie asupra datelor cu caracter personal
ce-i vizează, precum şi dreptul de a se adresa injustiţie.
5.3. Toate persoanele implicate în activitatea de administrare şi/sau prelucrare a informaţiilor din sistemul de
evidenţă a clienţilor vor respecta procedura de acces la datele cu caracter personal.
5.4. Acordarea dreptului de acces a angajaţilor la informaţiile ce-i vizează se efectuează doar prin solicitarea
expresă, în formă scrisă, cu acordul nemijlocit al conducerii OCN „MULTI-CREDIT” SRL. Informaţiile furnizate
vor fi acordate astfel, încît să nu prejudicieze drepturile terţilor. Persoanele care solicită date cu caracter personal
trebuie să indice scopul solicitării, precum şi perioada concretă pentru care solicită informaţiile.
5.5. Există posibilitatea refuzării dreptului de acces în situaţia în care se aplică excepţiile prevăzute de lege.
Necesitatea de a restricţiona accesul se poate impune în cazul în care există obligaţia de a proteja drepturile şi
libertăţile unor terţe persoane, de exemplu, dacă în informaţiile solicitate apar şi alte persoane şi nu există
posibilitea de a obţine consimţămîntul acestora sau nu pot fi extrase, prin editare, datele cu caracter personal
nerelevante.

VI. MĂSURILE DE PROTECŢIE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL PRELUCRATE
ÎN SISTEMUL DE EVIDENTĂ A CLIENŢILOR

6.1. Măsurile generale de administrare a securităţii informaţionale
6.1.1. În cazul neutilizării temporare a purtătorilor de informaţie pe suport de hîrtie sau electronic care conţin
date preluate din sistemul de evidenţă a clienţilor, aceştia se păstrează în safeuri care se încuie.
6.1.2. La terminarea sesiunilor de lucru, computerele şi imprimantele se deconectează de la reţeaua electrică.
6.1.3. Operatorul asigură securitatea punctelor de primire şi expediere a corespondenţei, precum şi securitatea
contra accesului neautorizat la aparatele de copiere.
6.1.4. Accesul fizic la mijloacele de reprezentare a informaţiei preluate din sistemul de evidenţă a clienţilor este
blocat împotriva vizualizării de către persoane neautorizate.
6.1.5. Mijloacele de prelucrare a informaţiilor preluate din sistemul de evidenţă a clienţilor sau sofit-urile
destinate prelucrării acestora sînt scoase din perimetrul de securitate doar în baza permisiunii scri se a operatorului.
6.1.6. Scoaterea şi introducerea mijloacelor de prelucrare a informaţiilor din sistemul de evidenţă a clienţilor din/în
perimetrul de securitate se înregistrează în registru.
6.2. Măsurile de protecţie a datelor cu caracter personal, prelucrate în sistemul de evidenţă a clienţilor, se înfăptuiesc
ţinînd cont de necesitatea asigurării confidenţialităţii şi integrităţii acestora, prin protecţie în formă manuală,
electronică.
6.3. Cerinţe speciale faţă de marcare: toate informaţiile ieşite din sistemul de evidenţă a clienţilor, care conţin date
cu caracter personal, sînt supuse marcării, cu indicarea prescripţiilor pentru prelucrarea ulterioară şi răspîndirea
acestora, inclusiv cu indicarea numărului de identificare unic al operatorului de date cu caracter pe rsonal.
6.4. Accesul în biroul unde este amplasat sistemul de evidenţă a clienţilor este restricţionat, fiind permis doar
persoanelor care au autorizaţia necesară şi doar în timpul orelor de program. Accesul în birou este posibil doar cu
autorizarea de acces şi cheia de la lacătul mecanic.
6.5. Biroul nu este lăsat niciodată fără supraveghere la ieşirea în exterior, uşa biroului se încuie cu lacătul.
6.6. Înainte de acordarea accesului fizic la sistemul de evidenţă a clienţilor, se verifică competenţele de acces.
6.7. Registrele de monitorizare se păstrează minimum un an, la expirarea termenului indicat, acestea se lichidează,
iar datele şi documentele ce se conţin în registrul supus lichidării se transmit în arhivă.
6.8. Perimetrul de securitate se consideră perimetrul biroului în care este amplasat sistemul de evidenţă a clienţilor,
fiind integru din punct de vedere fizic.
6.9. Zilnic, se inspectează perimetrul de securitate al clădirii şi al biroului, unde este amplasat sistemul de evidenţă a
clienţilor, din punct de vedere fizic.
6.10. Computerele sînt amplasate în locuri cu acces limitat pentru persoane străine.
6.11. Uşile şi ferestrele sînt încuiate în cazul în care în încăpere lipsesc angajaţii autorizaţi de administrarea
sistemului.
6.12. Amplasarea sistemului de evidenţă a clienţilor răspunde necesităţii asigurării securităţii acestora contra
accesului nesancţionat, furturilor, incendiilor, inundaţiilor şi altor posibile riscuri.
6.13. Securitatea electroenergetică: este asigurată securitatea echipamentului electric utilizat pentru menţinerea
funcţionalităţii sistemului de evidenţă a clienţilor, a cablurilor electrice, inclusiv protecţia acestora contra
deteriorărilor şi conectărilor nesancţionate. în cazul apariţiei situaţiilor excepţionale, de avarie sau de forţă majoră,
este asigurată posibilitatea deconectării electricităţii la sistemele de evidenţă a clienţilor, inclusiv posibilitatea
deconectării oricărui component TI.
6.14. Computerele, unde este amplasat fizic sistemul de evidenţă a clienţilor, dispun de UPS-uri, care sînt folosite
pentru încheierea corectă a sesiunii de lucru a sistemelor (componentelor) în cazul deconectării de la sursa de
alimentare cu energie electrică.
6.15. Securitatea cablurilor de reţea: cablurile de reţea, prin care se efectuează operaţiunile de transmitere a datelor
preluate din sistemul de evidenţă a clienţilor, sînt protejate contra conectărilor nesancţionate sau deteriorărilor.
Pentru a exclude bruiajul, cablurile de tensiune sînt separate de cele comunicaţionale.
6.16. Securitatea antiincendiară a sistemului de evidenţă a clienţilor: biroul unde este amplasat sistemul de evidenţă
a clienţilor este dotat cu echipament antiincendiar şi corespunde cerinţelor şi normelor antiincendiare în vigoare.
6.17. Controlul instalării şi scoaterii componentelor TI: se efectuează controlul şi evidenţa instalării şi scoaterii
mijloacelor de program, mijloacelor tehnice şi celor tehnice de program, utilizate în cadrul sistemului de evidenţă a
clienţilor. La expirarea termenului de păstrare, informaţiile, care conţin date cu caracter personal şi care se conţin pe
purtătorii de informaţii, se distrug.

VII.  IDENTIFICAREA ŞI AUTENTIFICAREA UTILIZATORULUI SISTEMULUI DE EVIDENTĂ A CLIENŢILOR

7.1. Este efectuată identificarea şi autentificarea utilizatorilor informaţiilor preluate din sistemele de
evidenţă a clienţilor şi a proceselor executate în numele acestor utilizatori.
7.2. Toţi utilizatorii (inclusiv personalul care asigură mentenanţa tehnică, administratorii de reţea,
programatorii şi administratorii bazelor de date) au un identificator personal (ID -ul utilizatorului), care nu
trebuie să conţină semnalmentele nivelului de accesibilitate al utilizatorului.
7.3. Pentru confirmarea ID-ului utilizatorului sînt utilizate parole. Utilizarea parolelor în procesul
asigurării securităţii informaţionale: pe lîngă cerinţele de păstrare a confidenţialităţii parolelor, este
interzisă înscrierea acestora pe suport de hîrtie, cu excepţia cazului de asigurare a securităţii păstrării
acesteia (plasarea înscrisurilor în safeu). La momentul introducerii, parolele nu se reflectă în clar pe
monitor.
7.4. Se efectuează modificarea parolelor de fiecare dată cînd sînt depistaţi indicii unei compromiteri a
sistemului sau parolei.
7.5. Intru asigurarea posibilităţii de stabilire a responsabilităţii fiecărui utilizator, sînt folosite identificatori
şi parole individuale ale acestora. Este asigurată posibilitatea utilizatorilor de a alege şi schimba parolele
individuale, inclusiv de activare a procedurii de evidenţă a introducerilor greşite ale acestora. După trei
tentative greşite de autentificare, accesul este blocat, în mod automatizat.
7.6. Se asigură, pentru o perioadă de 1 /un/an, păstrarea istoriilor anterioare ale parolelor în formă de hash
a utilizatorilor şi prevenirea folosirii repetate a acestora.
7.7. În cazul în care raporturile de muncă ale utilizatorului au încetat, au fost suspendate sau modificate, şi,
ca urmare, noile sarcini nu necesită accesul la datele cu caracter personal, precum şi în cazul de mo dificare
a drepturilor de acces ale utilizatorului, abuz al utilizatorului de autorizaţii de acces primite în scopul
comiterii unei fapte prejudiciabile, absenţă a utilizatorului la postul de muncă pe parcursul unei perioade
îndelungate (mai mult de 3 luni), codurile de identificare şi autentificare se revocă sau se suspendă.
7.8. Se efectuează, prin mijloace automatizate de suport, administrarea conturilor de acces a utilizatorilor
care prelucrează datele cu caracter personal în sistemul de evidenţă a clienţilor, inclusiv crearea, activarea,
modificarea, revizuirea, dezactivarea şi ştergerea acestora. Acţiunea conturilor de acces a utilizatorilor
temporari, care prelucrează date cu caracter personal înregistrate în sistemul de evidenţă a clienţilor,
încetează automat la expirarea perioadei stabilite în timp (pentru fiecare tip de cont de acces în parte). Se
dezactivează automat, după o perioadă de maxim 1 /una/ lună, conturile de acces ale utilizatorilor neactivi,
care prelucrează informaţiile din sistemul de evidenţă a clienţilor. Se folosesc mijloace automatizate de
înregistrare şi informare despre crearea, modificarea, dezactivarea şi încetarea acţiunii conturilor de acces.
7.9. În scopul depistării şi evitării cazurilor de acordare a drepturilor de acces neautorizat, se revizuieşte cu
regularitate, maximum la fiecare şase luni şi după oricare schimbare a statutului utilizatorului, drepturile de
acces ale utilizatorilor la sistemul de evidenţă a clienţilor.
7.10. Folosirea tehnologiilor fără fir, echipamentelor portative şi mobile se autorizează de persoanele
responsabile.
7.11. Se impun limite în privinţa persoanelor care au dreptul:
a) să vizualizeze informaţiile stocate în sistemul de evidenţă a clienţilor;
b) să copieze, să descarce, să şteargă sau să modifice orice informaţie stocată.
7.12. Toţi angajaţii cu drepturi de acces beneficiază de o instruire iniţială în domeniul protecţiei datelor cu
caracter personal.
7.13. Orice activitate de dezvăluire a datelor cu caracter personal către terţi este documentată şi supusă unei analize
riguroase în prealabil privind scopul şi temeiul legal a intenţiilor de dezvăluire a unui anumit volum de date cu
caracter personal.
7.14. Orice încălcare a securităţii în ceea ce priveşte sistemul de evidenţă a clienţilor este supusă documentării, iar
persoana responsabilă de realizarea politicii de securitate este informată în legătură cu acest lucru cît de urgent
posibil.
7.15. Înainte de acordarea accesului în sistem, utilizatorii sînt informaţi despre faptul că folosirea sistemului de
evidenţă a clienţilor este controlată şi că folosirea neautorizată a acestora este sancţionată în conformitate cu legislaţia
civilă, contravenţională şi penală.

VIII. AUDITUL SECURITĂŢII IN SISTEM ELE DE EVIDENŢA A CLIENŢILOR

8.1 Se organizează generarea înregistrărilor de audit a securităţii în sistemul de evidenţă a clienţilor pentru
evenimentele, indicate în lista corespunzătoare, supuse auditului
8.2. Se efectuează înregistrarea tentativelor de intrare/ieşire a utilizatorilor în sistem conform următorilor
parametri:
a) data şi timpul tentativei intrării/ieşirii;
b) ID-ul utilizatorului;
c) rezultatul tentativei de intrare/ieşire - pozitivă sau negativă.
8.3. Se efectuează înregistrarea tentativelor de pomire/terminare a sesiunii de lucru a programelor aplicative şi
proceselor, destinate prelucrării informaţiilor din sistemele de evidenţă a clienţilor/ înregistrarea modificărilor
drepturilor de acces ale utilizatorilor şi statutul obiectelor de acces conform următorilor parametri:
a) data şi timpul tentativei de pornire;
b) ID-ul utilizatorului;
c) rezultatul tentativei de pornire - pozitivă sau negativă.
8.4 Se efectuează înregistrarea tentativelor de obţinere a accesului (de executare a operaţiunilor) pentru,
aplicaţii şi procese destinate prelucrării informaţiilor din sistemul de evidenţă a clienţilor, conform următorilor
parametri:
a) data şi timpul tentativei de obţinere a accesului (executare a operaţiunii);
b) denumirea (identificatorul) aplicaţiei sau a procesului;
c) ID-ul utilizatorului;
d) specificaţiile resursei protejate (identificator, nume logic, nume fişier, număr etc.);
e) tipul operaţiunii solicitate (citire, înregistrare, ştergere etc.);
f) rezultatul tentativei de obţinere a acesului (executare a operatiunii) - pozitivă sau negativă
8.5. Se efectuează înregistrarea modificărilor drepturilor de acces (competenţelor) utilizatorului şi \ statutului
obiectelor de acces, conform următorilor parametri:
a) data şi timpul modificării competenţelor;
b) ID-ul administratorului care a efectuat modificările;
c) ID-ul utilizatorului şi competenţele acestuia sau specificarea obiectelor de acces şi statutul nou al
acestora.
8.6. Se efectuează înregistrarea ieşirii din sistemul de evidenţă a clienţilor, înregistrarea modificărilor
drepturilor de acces ale subiecţilor şi statutul obiectelor de acces, conform următorilor parametri:
a) data şi timpul eliberării;
b) denumirea informaţiei şi căile de acces la aceasta;
c) specificarea echipamentului (dispozitivului) care a eliberat informaţia (numele logic);
d) ID-ul utilizatorului care a solicitat informaţia;
e) volumul documentului eliberat (numărul paginilor, filelor, copiilor) şi rezultatul eliberării - pozitiv sau
negativ.
8.7. Cazurile de deranjament al auditului securităţii în sistemul de evidenţă a clienţilor sau completării
întregului volum de memorie repartizat pentru păstrarea rezultatelor auditului, sînt aduse la cunoştinţa
persoanei responsabile de politica de securitate a datelor cu caracter personal, care întreprinde măsuri în
vederea restabilirii capacităţii de lucru a sistemului de audit.
8.8. Rezultatele auditului securităţii în sistemul de evidenţă a clienţilor (operaţiunile de prelucrare a informaţiilor şi
mijloacele de efectuare a auditului), se protejează contra accesului neautorizat prin ;// aplicarea măsurilor de
securitate adecvate şi asigurarea confidenţialităţii şi integrităţii acestora.
8.9. Durata minimă a stocării rezultatelor auditului securităţii în sistemul de evidenţă a clienţilor constituie
2 /doi/ ani, în scopul asigurării posibilităţii de folosire a acestora în calitate de probe în cazul incidentelor de
securitate, unor eventuale investigaţii sau procese judiciare. În cazul în care investigările sau procesele
judiciare se prelungesc, rezultatele auditului se păstrează pe toată durata acestora.

IX. ASIGURAREA INTEGRITĂŢII INFORM AŢIILOR DIN SISTEMUL DE EVIDENŢĂ A
CLIENŢILOR

9.1. Se asigură identificarea, protocolarea şi înlăturarea deficienţelor de soft-uri destinate prelucrării
informaţiilor din sistemul de evidenţă a clienţilor, inclusiv instalarea corectărilor şi pachetelor de reînnoire a
acestora, protecţia contra infiltrării programelor dăunătoare în soft-uri, măsuri care asigură posibilitatea
reînnoirii automate şi la timp a mijloacelor de asigurare a protecţiei contra programelor dăunătoare şi
signaturilor de virus.
9.2. Se utilizează tehnologii şi mijloace de constatare a intrărilor ilegale, ce permit monitorizarea
evenimentelor şi constatarea atacurilor, inclusiv asigură identificarea tentativelor folosirii neautorizate a
informaţiilor din sistemul de evidentă a clienţilor.
9.3. Se asigură testarea funcţionării corecte a componentelor de securitate a sistemului de evidenţă a clienţilor
(automat - la pornirea sistemului, şi după caz - la solicitarea persoanei responsabile de politica de securitate a
prelucrării datelor cu caracter personal).
9.4. Copiile de siguranţă: reieşind din volumul prelucrărilor efectuate, individual, se stabileşte de către
operator intervalul de timp în care se execută copiile de siguranţă a informaţiilor din sistemul de evidenţă a
clienţilor şi soft-urilor folosite pentru prelucrările automatizate a acestora. Copiile de siguranţă se testează în
scopul verificării siguranţei purtătorilor de informaţii şi integrităţii informaţiei indicate.
Procedurile de restabilire a copiilor de siguranţă se actualizează şi se testează cu regularitate, în scopul
asigurării eficacităţii acestora.

X. GESTIONAREA INCIDENTELOR DE SECURITATE A SISTEMULUI DE EVIDENŢĂ A
CLIENŢILOR

10.1. Persoanele care asigură exploatarea sistemului de evidenţă a clienţilor trec, minimum o dată în an,
instruirea cu privire la responsabilităţile şi obligaţiile în cazul executării acţiunilor de gestionare şi reacţionare
la incidentele de securitate.
10.2. Prelucrarea incidentelor de securitate include depistarea, analiza, preîntîmpinarea dezvoltării,
înlăturarea lor şi restabilirea securităţii. Se monitorizează şi documentează, în mod permanent, incidentele de
securitate în sistemul de evidenţă a clienţilor.
10.3. „In cazul producerii incidentelor de securitate persoanele responsabile va întreprinde măsurile
necesare pentru depistarea sursei de producere a incidentului, va efectua analiza acestuia şi va înlătura cauzele
incidentului de securitate cu informarea în termen de 72 ore din momentul producerii incidentului de securitate
a Centrului Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal al Republicii Moldova. Totodată, în cadrul
controalelor efectuate de Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal, persoanele
responsabile sînt obligate să ofere suportul necesar şi să asigure accesul la informaţiile necesare relevante
obiectului controlului.”
10.4. Persoanele care se fac vinovate de încălcarea normelor privind obţinerea, păstrarea, prelucrarea şi
protecţia informaţiilor din sistemul de evidenţă a clienţilor poartă răspundere civilă, contravenţională şi penală.

XI. DISPOZIŢII FINALE

11.1. Prezentul Regulament este revizuit şi ulterior aprobat de către conducerea OCN „MULTI-CREDIT” SRL
periodic, însă cel puţin o dată în an, precum şi la necesitate.
11.2. Prezentul Regulament se completează cu prevederile legislaţiei în vigoare.
11.3. Regulamentul este adus la cunoştinţa angajaţilor contra semnăturii.
11.4. Modificarea şi completarea prezentului Regulament se face în modul stabilit pentru aprobarea lui.